Koncert wiedeński MAŁGORZATY DŁUGOSZ towarzyszący wystawie „Smaki sławy Bogusława Kaczyńskiego”.

Kategoria
Koncert
Date
14 marca 2019 18:00
Miejsce
Oddział Teatralno-Filmowy, ul. Kopernika 11
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koncert primadonny scen muzycznych MAŁGORZATY DŁUGOSZ. Akompaniament: Grażyna Griner. Prowadzenie: Krzysztof Korwin-Piotrowski.

Małgorzata Długosz: ukończyła Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi oraz doskonaliła swój warsztat na kursach oratoryjno – kantatowych u Adele Stolte w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” we Wrocławiu. Równolegle z kształceniem głosu studiowała pedagogikę wokalną na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Łodzi. Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego partią pani Rossignol w operze „Dyrektor teatru” W.A. Mozarta, w przedstawieniu łódzkiej AM. Jeszcze w czasie studiów związała się na dwa sezony z Warszawską Operą Kameralną, a na kolejne sezony – z Operą Bałtycką w Gdańsku i Teatrem Wielkim w Poznaniu. Następnie została zaangażowana do Teatru Muzycznego ROMA w Warszawie, kierowanego przez Bogusława Kaczyńskiego. Debiutowała w repertuarze operetkowym partią Arseny w „Baronie cygańskim” J. Straussa, a następnie powiększyła swój repertuar o kolejne role, m. in.: Adeli w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Joanny w „Błękitnym zamku” R. Czubatego, Księżnej w„Ptaszniku z Tyrolu” K. Zellera, Stasi w „Księżniczce czardasza” I. Kalmana, Hanny w „Wesołej wdówce” F. Lehara (podczas premiery rozentuzjazmowana publiczność zmusiła ją do bisowania słynnej „Pieśni o Willi”!). Wykonywała także role operowe: Frasquity w „Carmen” G. Bizeta, I Damy i Papageny w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta.

Współpracując przez wiele lat z Gliwickim Teatrem Muzycznym poszerzyła swój repertuar o partie: Sylwii w „Księżniczce czardasza” I. Kalmana, Rosalindy  w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Lizy w „Krainie uśmiechu” F. Lehara, tytułowej postaci w operetce „Hrabina Marica” I. Kalmana, księżniczki Layi w „Kwiecie Hawaii” P. Abrahama, Micaëli w operze „Carmen” G. Bizeta, tytułowej Anny Kareniny w adaptacji teatralnej K. Korwina-Piotrowskiego wg powieści L. Tołstoja do muzyki A. Zaryckiego. W Operze Nova w Bydgoszczy śpiewała przez wiele sezonów partię Lizy w „Krainie uśmiechu” F. Lehara i tytułową bohaterkę operetki I. Kalmana „Hrabina Marica”. W Operze Krakowskiej wystąpiła jako Rozalina w „Zemście nietoperza” J. Straussa. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wykonywała tytułową partię w operetce J. Offenbacha „Wielka Księżna Gerolstein”. Znana jest również jako śpiewaczka estradowa, występowała m. in. na: Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku–Zdroju, Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej w Jeleniej Górze, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Podlaskich Spotkaniach z Arią, Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku, Festiwalu „Muzyka w Sandomierzu”, Dniach Sztuki Reszel – Spotkaniach Polsko-Niemieckich, Grudziądzkich Spotkaniach Operowych, Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, Festiwalu Kompozytorów Polskich w Bielsku–Białej, Festiwalu Muzycznym w Mielcu. W jej repertuarze koncertowym, obok arii operowych i operetkowych, znajdują się również oratoria i kantaty: J.S. Bacha „Magnificat”, kantata solowa BWV 202 „Weichet nur, betrubte Schatten”, J.F. Haendla oratoria  „Mesjasz” i „Dixit Dominus”, G. Haydna „Stworzenie świata”, W.A. Mozarta Msza Koronacyjna C-dur i motet „Exultate Jubilate”, „Stabat Mater” - G.B. Pergolesiego, utwory G. Rossiniego i K. Szymanowskiego. Dla uczczenia „Roku Jana Sebastiana Bacha” (2000) współtworzyła trio barokowe w składzie sopran, flet i klawesyn, wykonując Koncerty Muzyki Dawnej. Brała udział w koncertach telewizyjnych: w prapremierowym wykonaniu „Messa degli Angeli” Ch. Heimermanna, skomponowanej i wykonanej specjalnie z okazji 80. urodzin papieża Jana Pawła II w Rzymie, „Stabat Mater” K. Szymanowskiego w Bielsku-Białej, „Wielka sława to żart” w Warszawie, „Tu, gdzie śpiewał Jan Kiepura” w Krynicy-Zdroju, „Gala operowo-operetkowa” w Łańcucie oraz w programach telewizyjnych : „Wiolinem i basem” L. Kydryńskiego, „MDM po godzinach” W. Manna i K. Materny. Jej głos doceniony został również w polskim dubbingu: Księżniczka Aurora (teksty i piosenki) w filmie W. Disney'a  „Śpiąca królewna”, „Pinokio” i telewizyjna „Myszka Miki”. Za partię Micaëli w operze „Carmen” J. Bizeta, zaśpiewanej w Ruinach Teatru Miejskiego w Gliwicach, otrzymała nominację do Złotej Maski (2007). Opera „Carmen” została zarejestrowana na DVD. W roku 2003 Związek Artystów Scen Polskich przyznał Małgorzacie Długosz Dyplom Uznania za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na Scenach Teatrów Muzyczno-Operetkowych oraz za całokształt pracy artystycznej, a w 2012 roku uhonorował śpiewaczkę najwyższą nagrodą ZASP – statuetką Ariona. W 2009 roku została odznaczona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem „Zasłużony dla kultury polskiej”,  a w roku 2017 – Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Wstęp wolny.

 
 

Terminy

  • 14 marca 2019 18:00

Wspierane przez iCagenda